Ve Zlínském kraji se stále více škol vrací ke kořenům a zapojuje do výuky mnohde opomíjenou možnost venkovního prostředí, které podporuje zdraví a studijní výsledky žáků. Některé školy využívají své zahrady i okolní přírodu jako přirozené učebny. Tento přístup podporuje aktivnější formy vzdělávání a ukazuje, že kvalitní výuka nemusí (a ani by neměla) probíhat pouze mezi čtyřmi stěnami.
V našich podmínkách však není možné učit venku po celý rok – omezuje nás počasí i okolní prostředí a kapacity škol. Naštěstí dnes již existuje možnost přenést efekt přirozeného denního světla i do interiéru – pomocí plnospektrálního osvětlení. To potvrzuje již řada škol v celé České republice. O tom, jak prokognitivní světlo z dílny Spectrasol pomáhá soustředění, snižuje únavu a přirozeně podporuje zdraví i psychickou pohodu žáků i učitelů, svědčí například zkušenosti ze vsetínské střední školy. Příkladem zajímavého využití prokognitivního osvětlení ve výuce je také venkovní učebna Archimedes.
Samozřejmě, přírodní světlo nic nemůže stoprocentně nahradit. Jak zkušenosti ze Zlínského kraje ukazují, i drobné kroky směrem k propojení školy s přírodou a kvalitním světlem dokážou vzdělávání dětem obohatit a učinit jej efektivnějším. Tento další příklad je inspirací pro další školy i pro nás všechny.
Přečtěte si celý článek o trendu učení venku na stránkách Učitelských novin.

